Ny lägenhet och grillning!

För några veckor sedan så bestämde sig mig lilla mamma att det nu var dags att sälja huset och flytta till en mindre lägenhet. Det var på tiden, om du frågar mig. Hon är ju inte i sitt livs form, lilla mamma, och att ha ett hus med trappor är ju då ingen höjdare! Så nu håller jag på att hjälpa henne att hitta något bra i Örebro. Det är lite utanför Örebro hon bor just nu, och hon ville absolut stanna i samma stad. Det är verkligen en helt annan sak att leta lägenhet när det inte är till en själv man tittar, men kul är det allt. Det ger ju mig en chans att se om det finns någon investeringsmöjlighet just nu! Men prioriteringen är så klart mamma, jag har hittat några som skulle kunna vara intressanta nu och får väl planera in ett besök när det är möjligt att gå på visningarna för dem. De jag har hittat hittills har varit hos HusmanHagberg i Örebro, som för övrigt verkar reko! Jag har hittat en trea i centrala Örebro och en annan trea, centralt Öster Örebro. Jag tänkte ju att vi skulle hitta en etta eller en tvåa till mamma, men hon ville absolut har plats till gäster!

Annars händer inte jätte mycket i livet just nu. Vindarna har blivit varmare så jag har faktiskt  invigt vår nya grill, inte bara en gång utan snarare fem. Det är något med grillat som ger så härliga sommarkänslor! Nu senast bjöd jag familjen på egen marinerade kycklingfiléer. Det blev goda recensioner så dem får jag nog göra om igen!

bbq-chicken

 

Leave a comment